torsdag 3 december 2009

csn

Äntligen goda besked, merkostnadslånet blev godkänt! Fick inte ens hälften av vad jag behöver men nu fick jag resorna betalda och tack vare Ann-Sofie som lånar ut sitt hem så kommer det att räcka!
Hur tror csn att man ska klara sina kostnader på studiemedel..sen sätter de en gräns på vad man får tjäna! Uppenbarligen är det välgödda gubbar som har satt ut hur mkt man ska få! Men har de levt på summan? Betalat böcker, resor, skolmaterial och boende med allt vad det innebär? Knappast! Anyways så får jag iaf lite mer så jag slipper få ångest inför varje månadsskifte! Det är ju inte ens roligt när den 25:e kommer, har inte mer pengar för det! Utan bara 4 veckor till med kämpande som jag känner mej väldigt ensam i!

Nog med bitterheter!

Idag är Västerås vitt! Det är väldigt mysigt, så idag blir det tända ljus, must och gryta samt Ica Age 3 *skratt* !


1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hallå tjejen
Glad att kunna hjälpa er så vi får träffas ofta, jag har ju som sagt varken resor el dubbelt boende.
Det är så mysigt att få ha vuxet sällskap på kvällarna.
Tycker vi ska låta slipsnissarna prova att leva som studenter ett halvår å se hur dom klarar det. Troligen inte alls
Ha de gott
kram
Ann-Sofie