onsdag 9 december 2009

=)=)

Fy fan va glad jag blev! Fick en film som gjorde mig sååååå glad! Det är ju ändå småsakerna som gör det, och det fanns massor av småsaker i denna film som får en att le, kan inte hjälpas! Tänk va något så enkelt kan ge en så mkt positivt!
Får se om jag lyckas ge tillbaka?!

Kommer stå inför mitt livsutmaning efter nyår! Kommer berätta mer om det när det närmar sig och jag vet mer.

Kanske skulle man blivit lärare?

Nu tar jag upp alkohol igen..!
*Riskbruk,
Hög alkoholkonsumtion, riskbruk, är en etablerad riskfaktor för ohälsa och ökar såväl sjuklighet som skador och dödlighet i ett stort antal sjukdomar. Med riskbruk menas i Sverige en alkoholkonsumtion som överstiger 14 standardglas alkohol per vecka för män och 9 standardglas för kvinnor.
Med standardglas avses 12 gram alkohol, vilket motsvarar cirka 12 cl vin, 3,5 cl starksprit, 30 cl starköl eller 50 cl folköl. Med riskbruk avses också allt berusningsdrickande. Med berusningsdrickande avses 5 eller fler standardglas för män respektive 4 eller fler standardglas för kvinnor, vid ett och samma tillfälle.

Riskbruk bidrar i hög utsträckning till sociala problem, fysiska och psykiska sjukdomar, skador och för tidig död. Andra allvarliga konsekvenser är ökat användande av våld samt ökat antal olyckor och självmord.
De flesta alkoholrelaterade skador orsakas av personer med riskfylld alkoholkonsumtion

Snart kommer julafton och det finns företag som ger alkohol som julklapp...jisses! Och det dricks som aldrig förr på denna högtid..dagarna mellan och sist men inte minst nyår. Just saying!

Inga kommentarer: