lördag 22 oktober 2011

Unna sig

Jobbar man hårt? Ja då måste man unna sig! Det tycker jag! Man måste ju känna sig duktig och att ge sig själv en belöning stärker ju det. När jag bestämmer mig för att unna mig så köper jag något eller så går jag och Daniel ut o käkar nått gott. Denna månad funderar jag på att pröva på ett lyx märken inom kosmetika, dels för jag är uppvuxen med att man köper inte något som är dyrt om det finns liknande billigt (mina päron har aldrig köpt något av märken) och det har jag fått med mig - kvantitet går före kvalité och dels för jag börjar upptäcka att kvalité är bra många sätt och vis, de håller/räcker längre och det är en investering. Som skorna jag köpte förra året, Timbarland och Sorel som kommer hålla mina fötter varma i bra många vintrar! Sorel skorna ska hålla i 15 år minst.  
Jag funderar på en av dessa:
image
Chanel Illusion D’Ombre 84-Epatant ca 310-350 kr
image
shiseido, shimmering Cream eye Color 305 kr
image
Dior Addict Lipstick ca 300 kr
image
Dior eyeshadow palette ca 500 kr
Det finns massa mer men nu orkar jag inte klippa och klistra nå mer! Vi får se om jag slår till på nått av dem, det lutar mest mot Chanels creme ögonskugga!

Inga kommentarer: