lördag 22 oktober 2011

Efter 16.00

Idag sov jag och älsklingen till 16..hur fan gick det till? Det har jag inte gjort sen tonårstiden! Men skönt var det, enda nackdelarna är att man är lite dagvild och att man fick 1 timmes ljus för nu är det bäcksvart!
Igår fick jag ett ur snygg handgjort armband av min moster, har försökt att ta kort på den men den blir bara suddig och man ser inte hur snygg den är så ni får ta mitt ord på det, den är kanon! Blev väldigt glad. Älskar att gå smycken av nära och kära, när jag bär smycket så känns det som man är nära dem!

Nu börjar julprylarna komma fram i butikerna, känns ju sådär..det är oktober..kan det inte få vara oktober?? När jag var yngre så kom julprylarna fram typ i slutet av november, alldeles lagom! Nu ska man stå ut med skiten i flera månader, för jag blir så innerligt trött på julprydnad när den bombarderar en i förtid. Det är mysigt i december och det är julmarknad, då passar det att bli bombarderad annars får det vara.
Vi kommer inte pynta hemma, på sin höjd köpa hem ljusslingor för att skapa mys känsla. Jag prövade att pynta nu i två år, och jag tycker det mest är drygt. Jag har inge jul känsla i huvud taget. Kommer att jobba långpass över julen, jag har lovat de boende att vi ska göra en jul som de önskar så det kommer bli intressant att se vad julen är för dem. Sen är det inge synd om mig att jag jobbar på min födelsedag, 29 år är inget speciellt. Sen kommer jag ha 10 lediga dagar innan så vi hinner få i oss lite julmat (det som jag faktiskt tycker om med julen) hos familj och vänner! Nej, det är nästa år det blir mer dunder och brak!
 
Låt oktober vara oktober!!
image

Inga kommentarer: