måndag 2 november 2009

..

Idag börjar en ny kurs i utbildningen, behandlarrollen. Detta innebär att vi ska åka till Hudik i fem dagar! Så om en vecka så är jag i Hudik, staden som ligger i lutning!

I lördags fick blev det tacokväll hos Alex, Linda och lille Darwin (och katterna, sköldpaddorna och reptilen). Det var jätte mysigt! Det är härligt att få lära nya människor som man märker har liknande värderingar som en men dessutom är varma och trevliga! Nog med sannings smör!

Jobbet på Markörgatan ringde och frågade hur jag mådde och om jag var redo för att jobba eftersom de saknade mej. Då blev jag varm, eftersom de har vikarier som verkligen gör allt för att få tider där och så ringer de och vill ha in mej på fler tider..ja då blir man glad. Markör och Spindeln dagverksamhet (som båda jobbar med dubbeldiagnoser) är ledande i deras behandlingsarbete så att få arbeta hos dem är fantastiskt. De kräver mkt av en och det tycker jag de ska göra med all rätt! Jag önskar att alla behandlings enheter hade den rutinen och lagarbete som de har!

Satt och kikade på det nya programmet "Ullared" som går på femman. Jag fastnade när en dam berättade att hon handlade för 50 000 där. Hon handlar en gång per år och köper allt vad hon behöver där, födelsedagspresenter, kläder, hygien och allt som behövs till hemmet! 50 000 kr...en gång per år..på Ullared av alla ställen! Undrar om hon har missat alla ÖB som finns i landet! Jaja jag ska försöka komma över chocken som jag är drabbad av!

Letar praktik..någon som har ett förslag?

1 kommentar:

Alex sa...

me like!! Och smöra på du... oss gör de inget :P