onsdag 18 november 2009

Blogg..vad är okej och skriva och vad är inte? Jag är lite återhållsam för jag vet att det finns personer som jag inte vill ska läsa min blogg som gör det. Inte mkt att göra åt. Men visst sätter jag censur pga av det. En kär vän blev skälld på för något hon skrev. Det var en vacker och positiv sak men avundsjuka och osäkerhet hos en person ledde till hon fick en utskällning. Jag vet ju att siffrorna går upp på bloggen om man skriva något tragiskt eller argt. Jag är medveten om det och kan oftast skratta åt det hela. Jag skulle kunna göra min blogg privat men ser än inget skäl till det, har inte råkat ut för det min vän gjorde idag. Jag har väl snälla läsare *skratt* eller så har inte trampat någon på tårna än!

Sune min Sune! Den karln är min förebild, hur han kan vara så jäkla positiv och levnads glad efter alla år i beroende är otroligt! Man blir glad av att prata med honom, han känns som en extra pappa. Ska få följa med på ett möte igen på Tisdag! Längtar!

Läste i Aftonbladet om höstdepp! Här är en bit av det de skrev:" Golfströmmen har gjort det möjligt för oss i Norden att bo längre norrut än på någon annan plats. Därför lever vi i ett ovanligt kompakt mörker för att vara en bebodd plats. Vinterdepressionerna blir också vanligare ju längre norrut man kommer".
Jag har nog aldrig känt mej så påverkad av höstmörker som jag har i år! Känner mej nere. Vill inte gå upp på morgonen för allt är meninglöst och jag är såå trött ändå. Jag vet ju hur jag ska hantera det hela, påläst och har gått igenom deps tidigare. Tyckte det var intressant de Aftonbladet skrev för jag har inte reflekterat över hur högt upp norr vi bor =) jag tycker om "aha" moment!

1 kommentar:

Anonym sa...

:-) satt precis sara och pratade med min sambo om att det ökar besökare något så markant så fort man har problem och bloggar om det.. komiskt är det.. och så kul att du skrev om precis det vi pratade om..:-)

Maria