lördag 28 november 2009

Jisses

SJUK för i helvete (ja jag svär, det är min blogg)! Och så här ser det jag och mitt rum ut när jag är sjuk och vägrar städa...hmm får jag plats med ett till och?

Jag tänker..på massor...känner mej en smula förvirrad IGEN. En av saker är ju att jag inte ser det andra ser..med mej, hänger ni med?
Men något jag blir bättre och bättre på är att sätta gränser. Vara ego och sätta mej främst..isch..för inte att jag sätter mej före än men jag har börjat lära mej att säga nej eller stop eller vad jag vill! Och det känns såå bra! Detta förändrar mej, positivt eftersom min självkänsla (mitt värde) ökar. Och då kan jag bli en bättre vän och yrkeskvinna. Det är ju det jag vill vara!

Detta med shopping! Jag är på min första månad med att inte köpa något nytt! Haha det är en upplevelse. I början av veckan var jag deppig och kände mej fattig..eller nej tom! Men sen började jag tänka på ett annat sätt, hur mkt jag sparar, på det jag faktiskt har och vad jag behöver. Och då kom solen fram! Jag ska fortsätta skriva om det för jag vet att det finns både dem som shoppar som jag och dem som inte shoppar alls som kanske eller är intresserad av mitt lilla projekt! Vill ni ha en sporre, så kolla på senaste Debatt på svt.play! Miljön och konsumera handlar det om!

Jag saknar Dalarna!
Och min kyckling SÅKLART!

Inga kommentarer: