torsdag 26 november 2009

Tystnad råder

Har ni tänkt på va tysta människor har makt! Jag var på ett kalas och det fanns en person som satt och var tyst, lyssnade och småskrattade. Men sa inget så där. Alla personer, ca 8 satte sig och pratade men ju mer kvällen gick ju mer bekymrat blev dem om personen som satt och var tyst! Varför var den tyst, var den uttråkad..? Man började skämta och så, fortfarande tystnad. Var den missnöjd, började fråga om den ville ha mer tårta om den var god? Nej tack, men det var god..tystnad. Kände den sig utanför, började fråga om dennes åsikt, jo, kanske, vet inte..tystnad! Det var väldigt underhållande att titta på! Eftersom jag känner personen väl så vet jag att det är dennes natur, trivs med att sitta och vara tyst å lyssna. Mår väl bäst av det. Men jisses va mkt uppståndelse det blev över att denne var tyst..! Sikken makt!

Åhhh jag känner mej sjuk, var på väg att svimma två ggr. Men jag vet inte vad som är fel. Hänsvisar nog till ledsjukdomen! För allt gör ont. Men det har blivit en del av mej, att vakna och ha ont, går och har ont, sitter och har ont. Konstant. Så jag har väl blivit van med det hela. Tror min kropp är trött och mer i smärta än vad jag vill inse. Det är ju så jäklans B att ha ont!
Detta gör ju såklart att jag är inte så jäklans social, tyvärr.

I morgon ska jag och Sofie gå på bio! Ser fram emot det, var längesen hon och jag bara gjorde något så det ska bli trevligt som FAN!


Inga kommentarer: