torsdag 5 november 2009

Torsdag

Vaccinerade mej idag! Det var ett svårt beslut. Jag känner att det vore nyttigare att få svininfluensan och på de sättet få ett immunförsvar. Men jag måste vara realist, jag tillhör riskgrupperna och blir jag sjuk så kan det ha dödlig utgång. Så jag valde mellan den skrämmande faktorn att bli smittad och se om jag fixar det eller ta vaccinet och riskera biverkningarna. Efter många fram och tillbaka så valde jag vaccinet. Just nu känner jag inga biverkningar som är hemska, blev yrslig och har ont i huvudet men mer än så är det inte, inge ont i armen heller som de flesta får! Så det verkar än så länge som jag tog rätt beslut!

Jag läste en blogg som en tjej skrivit om att göra slut med en vän. Långt mycket svårare är det än att göra slut med en pojkvän tycker jag, och även denne som skrev det! Jag är väldigt lojal och trofast mot dem jag släppt in i mitt liv, så att göra slut med en vän för mej är fantastiskt svårt och har egentligen aldrig gjorts. Jag var själv tvungen att ta en paus från en vän som förändras så mycket så jag vet inte vem hon är längre, anklagat mej för saker som jag aldrig skulle göra, ifrågasatte mej och hur jag var som vän att alla andra var viktigare än henne när all min fritid gick till henne och när bägaren rann över var när hon inte respekterade min värdegrund längre. De hela har gjort mej otroligt ledsen, men det funkar inte och jag måste backa från en som jag trodde var min vän men sanningen är ju att vänner gör inte så!

Nu är det nya Star Trek dags, jag är en Trekki lätt!

Inga kommentarer: