lördag 21 november 2009

Nattsudd

Kränkt..själva ord är så stark. Man vet vad det handlar om, kränkt. Dock betyder kränkt lite olika för alla beroende hur de har blivit kränkta. För det har vi alla blivit på ett sätt eller annat. Genom mobbning, dåligt riktat skämt, genom bortglömd födelsedag eller genom övergrepp!Listan är lång. Vad som är kränkning, ja det är mottagaren som bestämmer det. Du är facit till din kränkning.
Jag har blivit utsatt för kränkningar, sådana som alla håller med om att det är grovt kränkande. Har med miljön jag tvingades in i som ung. Det har gjort att min smärttröskel är högre.
Vart vill jag komma? Jo jag har lärt mej att människor som inte är av värde för mej, sådana som jag inte respekterar eller känner mej har inte sådant värde så att de kan kränka mej. Smärttröskel högre.
Det är en hård värld och det är för många som mår dåligt av andra människors egoistiska sätt att leva så jag tror man måste vara försiktigt med vilka värde man ger till människor. För de värdet borde spegla det värde du har för dem..?! Snurrar jag till det? Jaja det är bara mina tankar!

Jaja nog med natttankar!

Maria fick mej att fälla tårar idag! Men bra tårar! Hon skrev så fina saker om mej på hennes blogg, tack Maria!
Jag har lärt mej en viktig sak i Hudik och tack vare mina VÄNNER att det är fint att vara sårbar och öppna upp och släppa in, för jisses va man får tillbaka! Många har hört av sig och verkligen visat mej vänskap. Utan att vilja ha något tillbaka. Jag är mer än tacksam och jag ser er!

Inga kommentarer: