söndag 22 november 2009

Oliver på pinnar styr!

Satt och tittade på Trinny och Susanna stilakuten...jag blir..godsmacked egentligen! De hjälper visserligen kvinnor hitta självförtroende och uppmanar dem att våga, våga vara "snygga". Men som de säger saker på exempel "Denna jacka hjälper dölja dina FEL områden så ingen ser dem" eller "När du klär dej ska du koncentrera dej på överdelen av din kropp för det är BARA den som ser bra ut"! Är det bara jag som reagerar och tycker att det är..ganska hemskt! Vaddå dölj dina "feta" lår eller din "tjocka" mage så INGEN ser dem och tänker på hur fet du är..va är det för signal? Är det inte bättre att säga att JA DU HAR STÖRRE MÅTT ÖVER LÅREN MEN DE ÄR VACKRA! och stanna där! För vem jämför vi oss med? Oliver på pinnar! Är det 0.01 % av världens befolkning som ska styra hur vi uppfattar skönhet? Måste jag klä mej i långklänning resten av mitt liv för att dölja mina lår, så att människor ser bara mina "vackraste" delar av kroppen? JISSES! Va är detta för idioti!!! Du är vacker! Det finns bara en som du, du är unik! Sluta låt andra säga åt dej vad du ska vara när det inte går för vi ALLA ÄR UNIKA! Helvete va sur jag blir över idiotiska kroppsideal som INGEN kan leva upp till, för man är aldrig bra nog!


3 kommentarer:

GSUS sa...

Otroligt att du genererar bloggstoff från såpass usel tv-underhållning. =)

Dokusåpor, realityshows och annan populistisk tv-smörja förgiftar oss sakta med säkert. Bästa botemedlet är att bojkotta, rakt av.

Sara sa...

Kan inte påstå att jag är en regelbunden tittare av dessa program, men jag fastnade efter kommentaren om att dölja!
Fast Daniel, handlar inte om programmen egentligen utan va skönhet är!

Alex sa...

beauty is in the eye of the beholder!!