onsdag 21 mars 2012

Men hurrah!

Daniel har försmittat mig…mår poop (tung i huvudet, ont i svalg och hals, snorig, feber). Sitter och mantrar “bara det inte influensa, bara det inte är influensa”. Min kropp blir 50% sämre efter en influensa och nu när jag har bytt medicin känns det inte lika tryggt om det skulle vara influensan!
Så jag stannade hemma från jobbet, utan dåligt samvete! Japp, inget dåligt samvete så långt ögat kan nå! Det är fan värt ett *yay*

Dagens mest underhållande var nog när Daniel fick ett utbrott på våran dammsugare som inte gör det den ska! Det började lite lätt med suckar, sen börjar han banka röret i golvet med hopp om att den ska skärpa till sig och det gör den icke, mer frustrerad börjar han rycka runt den tills han slutligen sprängs! Jag ser bara dammsugaren flyga genom luften ut i hallen och en arg Daniel fortsätter misshandla den! Han fyller på mopphinken och ska börja moppa men då ligger ju dammsugaren där och hånar honom så då tar han den, går ut i trappuppgången och kastar den med buller och brak (stackars grannar) kommer in igen och ska moppa klart. Dock går ju inte det så bra för golvet är ju knappast rent. Vad gör karl? Mopphinken töms snabbt och sen flyger den ut i hallen och går i bitar! Daniel går ut och sätter sig på balkongen för att svalka ner sig *skrattar* underhållande! På tisdag måste dessa saker dock köpas in…mindre underhållande men värt spektaklet!

Inga kommentarer: