onsdag 19 juni 2013

Lite av allt

Okej det blir ett lite av allt inlägg! 
Först ut fastan:
Det går jätte bra! Jag härde ut måndagen och på tisdagen utan att tänka så körde en till fastedag, räknade på kvällen att lunchen och melliset jag åt kom bara upp i 520 kalorier, var helt enkelt inte hungrig och jag jobbade å glömde att peta i mig middag. Så imorgon kör jag 16:8 (fastar från 20.00 idag till 12.00 imorgon, äter fram till 20.00 och fastar till 12.00 dagen efter) för köra en hel fastedag känns onödigt, jag har gjort mina två denna vecka. Det som är det bästa med 5;2 att man äter normalt och utan dåligt samvete resten av dagarna! Och jag mår bra, väldigt bra efter en fastedag. Jag får en massa energi, vilket är tydligen en av bonuserna på 5:2. Vikten går stadigt ner, snart 3 kilo minus och 2 cm över midja, rumpa och lår! Jag kan ha mina smal-jeans igen! Bara på 2 veckor. 

Hade personalmöte idag och fick lära mig hjärtat- och lungräddning på barn, det vi gick igenom var för vuxna men det har jag redan lärt mig från utbildning så jag ville lära mig hur man tänker och gör med barn! Det är en trygghet att kunna! Och jisses va vi skrattade. Ett givande personalmöte för en gångs skull! 

När jag kom hem så var Leo gnällig, han är aldrig gnällig! Så Daniel tog temp på han, hög feber! Har inga symptom förutom feber, gnällig och lite svullen i nacken. Ska ringa BVC imorgon, det kan vara öroninflammation eller 3 dagars feber eller tänderna, vi hoppas på tänderna! 


Inga kommentarer: