söndag 9 juni 2013

Det här med att vara pk

Mammor som är så jäkla pk (politisk korrekta) stör mig! - Ja min kropp ser ut som en tiger har använt mig som en klösbräda men det är ok, jag har gjort ett barn med den och du borde bära dina med den stolthet de förtjänar! - Åh man ska vara en förebild för sitt barn från start, aldrig klaga och ständigt bita ihop tills du bryter ihop i hemlighet inne på toaletten och gråter i handduk! Du är en mamma nu! 
Varför måste man vara så jäkla pepp som ny bliven mamma? Min fitta slets upp och jag läcker kiss varje gång jag skrattar men jag är peppig ändå! Jag har inte fått sova mer en 3 timmar per natt i flera månader men jag är peppig ändå! Mina fötter är två olika storlekar men jag är så jäkla pepp ändå! Och dessutom måste alla veta hur jäkla pk man är, konstant! Beachen 2013, då ska man tydligen gå på stranden och visa upp sin post gravida kropp och är du inte pepp över det så är du inte stolt över vad din kropp har skapat, ditt barn med andra ord! Pk och peppiga mammor står mig upp i halsen! Lägg ner nu, det enda ni gör är att ni får andra mammor att må lika dåligt som ni gör! Pk är dessutom förbannat tråkigt! 
Varför raljerar jag om detta? Är med i ett forum med 42 andra mammor som har fått barn i november, där är det en klick som är konstant pk och anser att det ska alla vara för annars är man inte en stolt mamma?! Jag köpte en baddräkt idag efter x antal provningar så fann jag en som jag kände mig ok med! Är jag pepp att vara på stranden bland massa tighta 18 åringar nej, men för Leos skull kommer jag vara där! Jag var tvungen att fråga pk klicken om de är pepp inför strandhäng, självklart var de det! Jag kände för alla oss andra vanliga icke pk mammor så tog jag strid att man behöver inte gå runt och vara stolt över sin sargade post gravida kropp, man får ha komplex utan att det har med ens barntillverkning att göra! De är nog många kvinnor där ute som mår ännu sämre att just de inte kan visa sina bristningar med pk stolthet och mår sämre för de får höra att det är just så man ska göra! Det har inte med varandra att göra! Nej revolt mot denna dumhet! Låt oss få sörja våra gamla kroppar och låt oss få acceptera våra post gravida kroppar i den tid det tar! Revolt! 


Inga kommentarer: