måndag 24 juni 2013

En sån dag

Då var det dags för fasta igen (fast man fastar ju egentligen inte, brist på bättre ord)! Det har gått riktigt bra idag, det blir lättare för varje gång. Kökvågen är min nya bästa vän, tack vare att jag kan väga maten så slipper man onödigt krångel. Idag åt jag rester från igår, lite fläskfile (100 g), potatis (113 g), ugns rostad sparris (100 g) och en pytte sked med smör och dill! Det hela blev 298 kalorier och då unnade jag mig 3 jordgubbar och halv tesked grädde till efterrätt. Jag tror att min melodi är att äta det mesta av kalorierna på sen eftermiddag, då blir det inte jobbigt på kvällen och man har nått att se fram emot under dagen. Vågen fortsätter att peka neråt, får se om det goda resultaten fortsätter att komma! 
Idag fick jag min 1 års bröllopspresent av Daniel! Skinnjacka, en handväska i läder och en matchande plånbok! Det var meningen att jag bara skulle ha en ny skinnjacka men de hade rea på det mesta så jag fick lite extra. Perfekt present, läder blir ju bättre med åren! Precis som jag och Daniel! 

Inga kommentarer: