onsdag 5 juni 2013

D a g e n

En kollega ringde sig sjuk idag så jobbet undra om jag kunde komma in tidigare och ta hans pass innan jag skulle gå på mitt, det fanns ingen som kunde! Klart man tar en för teamet! Dock blir det ett riktigt långt pass, 32 timmar :( Lång tid att vara borta från min familj och nu sitter man har mest ont i hjärtat! Då är ju frågan, är det värt pengarna? Jag vet inte , när lönen kommer så blir man ju glad men det känns inte bra att vara ifrån lilleman så här länge! Inga pengar i världen kan ersätta den tiden jag missar med honom! Klurigt det där, man behöver pengar för att leva, men hur mkt pengar är värt är en helt annan fråga! 
Dagen har gått med rasande fart, vädret har varit kanon och vi har saker att göra hela tiden! Imorgon ska vi åka på nationalfirande och efter det ska jag hem till familjen! Och Daniel har lovat att stå för middagen, jag har önskat mig tacos (det äter vi väldigt sällan till skillnad från resten av Sverige) vilket känns lagom exotiskt på en röd torsdag! 

Inga kommentarer: