tisdag 11 juni 2013

Imorgon så!

Okej, imorgon ska jag börja med något som jag egentligen är emot men nu blev jag så nyfiken så jag känner att jag måste! En diet, metod eller livsstil beroende på vem som du frågar. Kärt barn har många namn, jag väljer att kalla det diet! 5:2 dieten ska jag försöka mig på! Den får ut på (simpelt förklarat) att man fastar två dagar i veckan, resten äter du normalt! Eller fastar är nog fel ord för det, man äter högst 500 kalorier två dagar i veckan. Såg en dokumentär om det igår och tyckte att det var så intressant så jag började läsa om det hela. Det gör tydligen väldigt gott för kroppen, den på nått vetenskapligt sätt starta om och läker sig. Det finns det gott om bra forskning på och efter min operation så tyckte jag att det kanske skulle vara bra för mig! Och man går ner i vikt, mina 4 sista kilon sitter som sten och det skulle ju vara kul att bli av med dessa. Så jag ska pröva, som ett experiment och se vad det ger mig. Jag brukar inte ha problem att hoppa över måltider så de borde ju gå som en dans? Eller?! Det ska bli intressant. Så genom att jag aldrig bruka dieta så tänkte jag vara öppen och skriva om erfarenheten. Det kan bli hit eller anus, ska iaf köra 6 veckor innan jag får reda på om det var värt det! Så kanske man inte behöver den höga vassen i år! 
Imorgon ska det börjas! Och som mat får jag äta 1 dl havregrynsgröt och två skivor vattenmelon och  till middag 1 lax bit med 1 dl spenat (498 kalorier blir det) te (osötat) och vatten får jag dricka hur mkt jag vill samt kaffe men på tom mage känns inte kaffe så jävla het! Dagen efte får jag äta vad jag vill, som tur är för då ska jag jobba dygn! 
Wish me luck och Daniel med för den delen för det är han som får stå ut om jag blir ett lågt blodsocker monster som bara  arrerggghh grrrrrrr hela dagen! 

Inga kommentarer: