onsdag 28 augusti 2013

20130828

Var iväg på konferens idag! Det är alltid många som saknas, jag kallar det konferens effekten! 5 st vabbade idag, hmm vad är chansen att just idag skulle 5 barn insjukna och deras partner har inte möjlighet att vara hemma? Lite funky är det nog allt. Och det blir svårare att göra en bra och effektiv dag när som många saknas, deras frånvaro lägger sig som en blöt filt på stämningen. Jaja vi som var med fick saker gjorda och hade en trevlig lunch med alla våra chefer som öste beröm över oss. 
När jag kom hem så gick luften ur mig. Leo vart så glad att se mig och skriade varje gång som han såg mig. Jag får så dåligt samvete att jag ska vara på jobbet imorgon igen och borta ett dygn på fredag. När jag insåg det försvann all energi och sen dess har jag bara varit håglös. Fick vara med Leo en halvtimme, sen var det läggdags. Samma sak imorgon. Nej fy, det måste ju göras! Jag måste jobba, pengar måste in. Det finns inget att göra åt saken! 
Sen blir det ju inte bättre att en kollega backade in i mig med sin bil och min häl vart nerdragen i marken av däcket! Aj aj aj! Som tur var så såg han mig i sista sekund, annars hade jag skrivit från sjukan med en krossad fot! 
Pepp pepp


Inga kommentarer: