torsdag 15 augusti 2013

20130815

Det har hänt ganska mkt idag! 
Det började på förmiddan. Jag står ute på balkongen och hör hur en man står och skriker högt på skolbarn (bor bredvid en lågstadieskola) hur han ska stycka dem, att de är horungar och massa annat om hur han ska göra dem illa! Jag går in hämtar mobilen och berättar för Daniel vad jag hör, att jag ringer polisen nu. Då tar Daniel på sig skorna och går snabbt bort till mannen som är fortfarande aggressiv och skriker. Jag talar med polisen och de skickar patruller till oss. Jag står på balkongen med polisen i örat och ser hur mannen viftar och är arg medans Daniel försöker lugna honom. Då frågar polisen om mannen har nått vapen och om min man är i fara! Men hjälpt, det tänkte jag inte på nr Daniel sprang ut. Precis då hör jag hur två polis bilar kommer med ilfart och mannen försöker fly. Poliserna efter och Daniel med. De lyckas stoppa mannen och förhör Daniel. Efter en kvart kommer Daniel hem, hur lugn somhelst medans jag är alldeles förskräckt. Mannen hade ju kunnat gjort illa Daniel men som tur var så gick det inte så långt. Min man var helt cool lugn och ryckte mest på axlarna åt min oro. Obehagligt iaf. Hela området hörde och andra människor såg hur mannen skrek hemskheter mot dessa små barn men ingen gjorde nåt. Usch. 
Efter detta kom Erika och Martin förbi o hälsade på! Har inte sett Erika på två år pga meningsskiljaktigheter. Men nu har vi lagt dessa åt sidan och ska börja på ny kula! Det var jätte trevligt iaf och de var här hela eftermiddagen, timmarna bara rann iväg! Det gjorde mig väldigt glad! 
Nu sitter jag och Daniel i soffan, Leo kollar på Bamse. Maten står i ugn (hel rostbiff, rödvinssås och klyftpotatis, det förtjänar min man). Nu ska det njutas av kvällen och familjelivet! 

Inga kommentarer: