måndag 12 augusti 2013

20130812

Igår var min och Daniels bröllopsdag! Vi hade kunnat firat den lite mer traditionellt med blommor, presenter och middag på restaurang men i fredags konstaterade vi att en familjedag med mys var det vi kände för! Så igår så åkte vi ner på stan, tog en fika och gick förbi panduro för att köpa pyssel (Daniel ville pyssla, min goa karl). Jag köpte en trävimpel som jag målade och Daniel köpte plastpärlor som han gjorde bokstäver av! Så vi gjorde helt enkelt en present till Leo till hans framtida rum! Och då kan vi berätta att på våran första bröllopsdag så gjorde vi den till honom! Det känns mysigt! 
Annars så känns det som semestern rinner iväg. Dåligt väder har gjort att man är hemma, det är inte så mkt annat man kan göra när semesterkassan börjar sina. Det gör mig lite nere, förhoppningsvis kommer det braiga vädret tillbaka så vi kan åka ut på äventyr igen! 
För att inte deppa ihop så ägnar jag dagarna åt matlagning, vilket gör mig glad. I lördags gjorde jag över 20 olika portioner mat till Leo, allt ifrån kalops, currygryta, korvstrognoff m.m till jordgubbs/äpplepure och favoriten äpple puré med kardemumma! Och till middag igår ville Daniel testa fish taco, vilket vr super gott! Rekommenderar. Idag så  experimenterar jag med vad som finns i kylskåpet så det blir ugnstekt fläskfilé (först citron marineras, sen bryns, sen i en ugnsform fylld med buljong och rosmarin, in i ugn), potatiskaka (tänkt en ugnsform fylld med rösti) och skysås gjord på buljongen som fläskfilen låg i! Okej, nu har jag tråkat ur er nog med matprat! 
Ha en fin måndag <3

Inga kommentarer: