fredag 12 oktober 2012

Nedräkningen

Barnmorskan sa till mig att om vi inte har packat en väska för att ha med oss till förlossningen så är det banne mig dags nu! Min pappa ringde även han idag och frågade just om vi packat väskan, det har vi inte! Han suckade och berättade om min födelse (julafton, de väntade in i det sista och jag höll på att födas i bilen, tog 20-30 min efter min mamma kom in till bb som jag kom ut). Vi har 3 minuter till sjukhuset, inget barn kommer födas i vår bil! Men nu har jag tillägnat förmiddagen åt att packa lillens ombyten och en väska till mig samt en checklista.

Så annars da? De senaste dagarna har mitt illamående kommit tillbaka i full kraft och jag spytt x antal ggr per dag. Idag verkar det bättre, fick behålla frukosten iaf. Daniel har jobbat hela veckan och kommit hem sent. Imorgon är han äntligen ledig och det ser jag fram emot, saknar min karl väldans mkt. Jag har sysselsatt mig med att göra perfekta tekakor till honom när han kommer hem från jobbet, efter ett par omgångar så har jag nog funnit de perfekta receptet! Känner mig som en hemmafru från 50 talet, den förskönade versionen!
Nu är det helg och vi får se hur den tillbringas!
WP_000080

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du ett par tofflor så packa ner de med. Det var min bästa packning! Det är kallt på sjukhusgolven...

Sara sa...

Tofflor OCH raggsockor är nedpackade! Fler tips tas gärna emot =)

Anonym sa...

Tofflor till Daniel också. Niklas hade inte packat det och snodde mina så fort jag var sängliggande... (vilket jag var mest iofs)...
Det var skönt att ha med sig schampoo och sånt som luktar "hemma", fast å andra sidan ville jag inte veta av det när jag kom hem å bytte hemma sen...
Jag hade med ca 3 ombyten till Elsa. Det hade nog inte gjort nått att ha med lite till, men det beror ju lite på hur länge man stannar.
Ombyten till mig var helt värdelöst packat, jag använde bara deras sjukhuskläder... kanske mest för att jag mådde ganska dåligt där och helt enkelt inte orkade klä på mig.
Vi hade med dator och sånt, men använde det knappt. När det fanns tid var vi för trötta faktiskt.
Sno sen med dig så många engångstrosor du kan. De är sjukt fula, men GUD så sköna. Speciellt när man är nyförlöst. De går att tvätta också.