söndag 14 oktober 2012

En regnig söndag

Daniel gick precis till jobbet, det regnar, är kallt och han är trött! Jag hade inte heller velat gått, funderat på 100 olika sätt att just slippa jobba idag men med en jätte suck kommit fram till att det är för dyrt att skolka och tvingat ut mig i regnet. Precis som Daniel. Idag så är han min vardagshjälte, för ack va det suger att jobba en dag som denna!
Söndagar har blivit en helyllemys dag i våran borg! Jag lagar lunch, någon form husmanskost. Vi spenderar eftermiddagen med våra egna projekt men är i samma rum så vi kan säga några meningar till varandra i timmen. Vid 16 tiden förbereder vi middagen som har planerats noga sen fredagshandlingen och tar nästan 2 timmar att färdigställa. Kvällen brukar avrundas med att vi kollar på Agenda i sovrummet och jag somnar inom 5 minuter *skrattar* och Daniel spelar Betapet tills Agenda är slut och försiktigt smyger sig ut ur sovrummet. Så har våra söndagar med eller mindre sett ut nu i typ två månader.
Idag blir det ju dock inte så, Daniel jobbar till 21. Vi hade våran helyllemysdag igår!
Jag ska göra det bästa av dagen, dricka te, tända massa ljus, fixa naglarna, spela Gitarr Hero, ta en tupplur på eftermiddagen, plocka och göra fint i borgen osv.

Inga kommentarer: