onsdag 10 oktober 2012

Barnmorskan v 35

Då de misstänkte havandeskapsförgiftning de senaste veckorna så var jag faktiskt lite nervös för att gå till barnmorskan men blodtrycket håller sig runt 125/75-135/85 och det fanns inget på varken urin eller blodproverna som visade att det skulle vara h-förgiftning så YAY, skönt! Det hade ju bara fattats det i denna graviditet! Så sammanfattning:
Lillingen växer som han ska och är så fixerad som man kan bli, hjärtslagen var jätte bra enligt barnmorskan (tror det var runt 145 i genomsnitt) och hon kände att hans rumpa ligger till vänster om min navel.
Jag har lyckats gått upp 16 kg (det känns) och mitt blodvärde var bra nog för att dra ner på järntabletterna vilket är ett yay för det är banne mig dyra tabletter. Enligt barnmorskan så har min kropp börjat på riktigt ställa in sig på förlossning (kom hon fram till när hon kollade undersökte mig, men vad det betyder vet jag inte..kan det sätta igång närsom? Jag frågade inte). Nästa tid är om två veckor.
Jag på den dagen vi fick reda på att vi väntar barn:
WP_000029
16 kg plus senare
WP_000025-1

Inga kommentarer: