tisdag 16 juli 2013

160713

En 8 månaders baby har vi i familjen nu! 8 månader, det känns så stort! 
Just nu har vi fått in värsta braiga rutinen, jag och Daniel är som en väloljad maskin: Jag tar morgonen med Leo, låter Daniel sova fram till lunch oftast. På morgonen får jag mysig egentid med Leo. Frukost, Nyhetsmorgon och lek fram tills han ska sova, han brukar vara uppe i 2-3 timmar. Sen sover han i 1-2 timmar. Han får lunch, leker och busar! Oftast åker vi ut nånstans. Vid 15-16 sover han igen i 1-2 timmar får mat och det är fullt ös igen. Efter 18 nyheterna så sätter vi på Bamse och han brukar kolla 1 timme. Sen är det baddags, Daniel badar honom medans jag diskar flaskor, gör iordning välling och bäddar hans säng, plockar leksaker osv. Daniel sköter läggningen. Och Daniel tar Leo om han vaknar på natten för flaska eller är ledsen (börjat drömma ganska intensivt och vaknar ledsen). Och så snurrar det på. Det funkar, Daniel är glad för sovmorgonen och jag är glad att få sova hela natten. På dagarna så delar vi på allt utan att prata om det, det sker naturligt. Hoppas det håller i sig, alla mår bra av en stadig rutin! 
Och hostan är kvar, Daniel tror att jag har lunginflammation men det har jag inte! Jag har väldigt envis hosta som förhoppningsvis är borta när jag vaknar imorgon! 

Inga kommentarer: