tisdag 21 maj 2013

Vardagen

Ju äldre jag blir ju mer satsar jag på att göra vardagslyx! Det är ju inte bara helgen som man ska lyxa på, den är ju redan lite upphöjd än vardagen! Nej, om man vill att veckan ska gå så tycker jag att vardagen, framförallt kvällen kan man göra nått lite extra! Igår så mumsade jag på ett glas rödvin och dessertost medans jag läste en riktigt bra bok! Idag har jag städat undan, tänt massa ljus både inne o ute på balkongen och ska kika på film (Daniel är i Uppsala så jag får välja vilken film jag vill, lyxigt värre) innan filmen så blir det bad med massa bubbel och så mkt lukta gott oljor som man har mage att ha i. Imorgon och på torsdag ska jag jobba så jag laddar batterierna. Det behövs! 
Jag har kommit in i "vara tillbaka i arbete", mkt tack vare Daniel! Det känns bra att lämna Leo hemma och veta att Daniel som är värsta stålfarsan tar hand om honom. Och då känns det okej i mammahjärtat att vara borta från hemmet och det är ganska skönt att bara vara Sara, inte mamma Sara och sen få komma hem och ha en massa mamma energi! Jag är glad att vi körde på detta, det var ett par röster som frågaisatte att jag bröt mammaledigheten och vilken tur att vi inte lyssnade, för det funkar så bra som vi har det nu! 

Inga kommentarer: