torsdag 9 maj 2013

När man får till't

Ska jobba hela helgen så jag ville göra söndagsmiddag idag! Bestämde mig i fredags att göra porterstek men glömde att köpa både porter och enbär så då tänkte jag att det kunde vara roligt att skapa ett eget recept! Så igår kvar gjorde jag en lag på det vi hade hemma, stekte köttbiten och sen fick allt go tills sig tills idag som typ tjälknöl! Och när jag ändå höll på experimentera så slängde jag ihop en sorts potatiskaka! Allt blev jätte gott och nu är jag väldans stolt att jag fick till det hela trots att det inte gjorts tidigare! Brukar ändra på mina egna recept ett antal ggr innan de är värda att skriva upp i min och Daniels kokbok (ja vi har en egen bok som nu innehåller 26 recept and counting som våra barn ska ärva) så jag är riktigt glad över prestationen och är propp mätt medans jag skriver in receptet i våran bok! 
Leo älskar Bamse! Och som de nog brukar vara när ett litet barn funnit något den tycker om så ska det mjölkas, iaf från föräldrarnas sida! Leo har nu: Bamse lakan, 3 Bamse tröjor, 2 Bamse byxor och hans farmor är på jakt efter en Bamse docka och hon har köpt ett Bamse nackstöd! Han kommer nog drunkna i Bamse snart men det är hög mysfaktor för oss runt om att ge honom något som vi vet att han verkligen tycker om! 

Inga kommentarer: