lördag 18 februari 2012

Va fasiken

Vilket rabalder det blev från de äldre som jag har på facebook när jag visade vad jag hade gjort med örat!
För mig är det två hål i örat, för dem var det en önskan av uppmärksamhet och revolt!
Jag är 29 år, min tonårs osäkra uppmärksamhets törstiga period i livet tog slut för ett decennium sen och jag har lärt mig en hel del på vägen hit och att annat nu tros är en ren förolämpning. Om jag ens ville ha uppmärksamhet (som mkt av rabaldren handlade om) så vet jag att två hål i örat kommer man inte långt med, men varför skulle jag göra det ens för uppmärksamhet, revolt eller som min faster får det att låta som -ett rop på hjälp!
Uppmärksamhet och jag går inte hand i hand, jag tycker inte alls om att stå i centrum och verkligen inte för mitt utseende, blir mest blyg och obekväm. Jag känner mig sedd och bemött varje dag. Revolt…mot vaddå?..det är två hål i örat. Rop på hjälp? DET ÄR TVÅ HÅL I ÖRAT!! Och för mig är det jäklans snyggt, thats it! Ja, så enkelt var det. Inga baktankar, inga EMO revolter!

Det är ju de som gör det till något som det inte är, varför? Enkla svaret är att de själva skulle göra två hål i örat för: Att få uppmärksamhet, göra revolt och ropa på hjälp. Och projicerar detta till alla andra. Sluta på detta, att tro att bara för att du känner och anser en vis sak att andra skulle automatiskt känna samma som du. Det stämmer aldrig och det är en billig och lat sätt att se på människor. Det finns bara en du och dina tankar, känslor, erfarenheter och hur du beter dig är UNIKT.
Döm ingen utifrån hur du skulle göra, om du måste prompt döma någon gör då det utifrån den personen.

Inga kommentarer: