onsdag 29 februari 2012

Stellas värld!

Stella är nu 1 år!! Och vi har haft henne i 10 månader, tiden har gått så snabbt och nu kan jag inte föreställa mig ett liv utan henne!
Hennes personlighet är så häftig!
Stella gillar:
Att sova till efter 12!! Går vi upp innan och stör henne får vi onda ögat!
Busa med Daniel! Det är det bästa som finns och de kan busa i timmar.
Åka bil och ligga bakom nacken, annars går det inte! Hon vill se ut och samtidigt vara varm.
Människor, jisses hon ÄLSKAR människor. Hon vill hälsa på alla, barn och pensionärer är grädden på moset. She´s a people person!
Mysa med mig och ta hand om mig! Hon är med mig hela tiden och vill mysa mysa mysa mysa.
Tvätta oss, vi ska skina och vara rena efter hennes mått mätt.
Mat, för att vara så liten så äter hon som satan! Favoritmat är: Köttfärs, sockerärtor, rester..allt egentligen.
Björnö är paradiset på jorden! Där är hon en kanonkula som far fram och tillbaka, tröttnar inte och är lyckan själv.
Sin halvbror Ozzy och grandisen Simon.
Nyfiken på allt, vad är vad och varför!
Gillar inte:
Att vara själv. Ynkligare läten som Stella kan ge ut får man fan leta efter.
Förändring i lgh, det kan vara att en påse är på soffan och hon skäller och morrar tills man flyttar på den. Var sak har sin plats och hon är pedantisk.
Vatten, tyvärr.
Kyla och snö är usch, nej värme och sol ska det vara!
Fulla människor och uppspelta hundar ignorerar hon.
När jag är sminkad så måste det tvättas bort, hon är på mig på en gång *skrattar* hon hatar smink.
När någon av oss är borta, det är jobbigt och hon vill helst att denne ska komma hem snabbt annars gnyr hon.
 
Hon är fantastisk. Vi behöver inte ha henne i koppel för hon går med oss, hon lyssnar direkt när man säger nej och är den mest kärvänligaste hunden jag har träffat.
WP_000009
Och den sötaste heartbreakern ever!

Inga kommentarer: