fredag 24 februari 2012

Ah här igen

Helgen innan löning, jag känner igen dig så väl!

Ja, nu har vi inte mkt pengar på kontot, vi med flera! Var på Maxi idag, som vanligt var det ett par stycken som man såg på en gång att det var tight i plånboken! Gråa, sura och stressade! Jag och Daniel gick o log hela tiden. Vi tycker om utmaningen och vi vet att vi får till god mat hela helgen under 100 lappen.
Det bästa med Maxi på fredagar är ju smakproverna! Dagens vinnare var en lax som var minut gravad, ooohoo va god den var! Har aldrig smakat en godare lax! Norsk lax, heter Salma! Vi var tvingade att köpa hem en bit och den var lika fantastisk som i affären. Rekommenderas starkt, Salma! Pröva den som Capriccio alltså tunt skivad rå med lite salt, dill och en skvätt citron! Sagolik!
 
Det är inte det lättaste att planera ett bröllop, att få allt att gå ihop. Vi kommer att bjuda ca 50 stycken, vill ha det intimt helt enkelt. Så det är nära och kära som gäller. Våra kläder är bokade, vi har kollat ut en ring åt mig och ska boka en tid hos guldsmeden (de som gjorde våra förlovningsringar), maten är bestämd, värdparet har tackat ja <3, jag kommer inte ha brudtärnor för jag kan inte bara välja ut en av de fina underbara kvinnor jag har i mitt liv så jag hoppar över det (alla betyder lika mkt för mig), musiken bråkar vi om, vi letar lokal fortfarande, inbjudningskorten är in the makings och kommer att skickas ut så fort lokalen är funnen!

Trevlig helg nu peeps!

1 kommentar:

johanna h sa...

Ni är bäst!!!