tisdag 31 januari 2012

Att sminka sig..?!

Kollade igår på programmet där barn vill bli modeller, heter nått med mammor och minimodeller. De skulle iaf lära sig att sminka sina flickor. Vet inte riktigt..behöver verkligen en 10 åringen ha smink? Finns det en poäng med att smacka på foundation, rouge och mascara när man har perfekt hud. Läppglans tycker jag är okej om den är svagt rosa men där går min gräns. 12-13 år om man börjar få acne då kan jag känna att det finns en poäng…fast jag vet inte. Tycker bara att det är för tidigt! Unga tjejer måste lära sig att älska sig själv och då kanske man inte ska sminka dem och “dölja” deras “inperfektioner” det sänder fel signaler. Och satan i gatan va de kommer att ta del av den tröttsamma ritualen att sminka sig på morgonen, behöva gå upp tidigare för att bli klar hela sitt liv tills man är så rynkig att det inte går längre!
Jag tyckte inte om att sminka mig förrän jag blev runt 22 år. Innan så på sin höjd slängde jag på mig mascara och fyllde i ögonbrynen. Nu uppenbarligen har det blivit till ett intresse.
Vi får se hur jag ställer mig till när min unga dotter på tjata på mig om sminka sig, hur jag ställer mig då! Ska blir intressant!
Picture0181
Osminkad med lipsyl på…skit va jag ser sur ut haha!

Inga kommentarer: