söndag 8 januari 2012

Lägenhet aka borgen

Vi håller på att fixa med lägenheten. Små saker som inte funkar eller som kan bli bättre! Det började med att jag kände att jag inte alls tyckte om köket, snarare hatade köket! Problemet där är att den förra ägaren tyckte att rosa var det bästa som finns och smackade på med rosa tapeter där inne…suck…det är så fult! Så under alla år jag har bott här så jag försökt att få den rosa färgen att kännas mindre rosa…inget funkar! Jag möblerade om förra veckan och det blev lite bättre, men det är fortfarande fult. Ska ringa fastighetsägaren och fråga om vi får tapetsera om! Sen efter en olycka med hatthyllan (Daniel snubblar, tar tag i den och skiten släpper helt från väggen) så har vi gjort om helt i hallen. Nu finns det en hallsoffa, ni vet en i trä som man kan sitta på men ändå förvara saker i. Imorgon ska vi ut och söka efter något att sätta på väggen för att dölja såren efter hatthyllan. I vardagsrummet har vi tagit bort massa prylar, framförallt i hyllan. Det börjar bli riktigt fint!! Hoppas bara att vi kan få tapetsera om, inga prydnader, möbler och annat vackra ting kan dölja de fula rosa väggarna!!

Daniel har börjat med LCHF och träning. På en vecka har han förlorat 7½ cm i midjan, vilket är tok mycke! Är så stolt över honom! Och för att stötta honom så äter jag nu mera också LCHF förutom att jag dricker läsk…och äter ett chips eller två ibland…men annars är det hardcore. Jag behöver inte gå ner nå mer, det är bara som sagt för att stötta Daniel. Men det är god mat och man blir inte svullen om magen, man är mätt längre och får mer energi! Detta ska vi fortsätta med nu ett tag, det funkar för oss och framförallt för min älskling!

Inga kommentarer: