måndag 1 februari 2010

MoraMåndag

Pengar, det är sannerligen ett jäklans gissel. Har man inga så vill man ha och har man massor så får jag nästan ångest. Men just nu skulle jag behöva ett antal tusenlappar till en bil, körkort och annat som man önskar sig!
Men jag har det bra, måste jag ändå säga. Har råd med att köpa mat varje månad. Resor till Mora. Kläder om jag så önskar. Ska inte gnälla, men det är ett gissel.

Har det bra fortfarande uppe i Mora. Haft en lugn måndag. Jag och Daniel har bakat semlor och de vart fanimej awesome! Vädret har varit grått och trist så det kändes helt OK att vara hemma i myskläder hela dagen!

Det är ju intressant att vara i Mora. Om man kollar på hur folk klär sig. Om man jämnför med Västerås där alla kör efter den senaste trenden och blir varandras kloner. Smink när man ska bara posta ett brev och skyhöga klackar trots snö och halka. Skinnjacka i 15 minus. Här klär man sig efter väder, bekvämt. Sminka sig inte speciellt mkt om man bara ska ut på ärende. Har hittills inte sett någon med klackar! Det är fan skönt och man blir galet avslappnad här. Tycker om dalarna.

Har bilder, men dem kan jag inte ladda upp tyvärr så ni får vänta tills jag kommer hem! Och Alex, krya på dej nu!

Inga kommentarer: