torsdag 23 oktober 2008

Nr 1

Igår var en sån dag som man faktiskt inte är med om så ofta!
Den började som många andra men skillnaden var väl att jag var hyperstressad. Igår var den dagen vi skulle ha lottning om praktik platserna och jag var helt inställd på att jag skulle ta studieuppehåll för det fanns bara ett ställe jag ville till och chansen var ganska minimal att jag skulle få den.
Jaja i allt detta så insåg jag att jag inte hade nog med arbetstider för att täcka Nov och Dec. Så jag ringde runt men det såg ganska mörkt ut, visst fanns det tider men det skulle bara räcka till 50% och det var inte nog för att jag skulle klara mej ekonimiskt. Så jag hade ont i magen stora delar av förmiddagen och en jobbig ångest på eftermiddagen!
Så kom tiden för lottningen. Skulle ta min lott ur kuvertet och fick upp två stycken. Slängde den ena tillbaka och öppnade den andra..det var en 1 på den. Det betyde att jag fick platsen. Blev helt handfallen. Känner mej nog fortfarande ganska handfallen, vad hände lixom. Allt löste sig på ett magiskt sätt...som inte brukar hända mej allt för ofta!

Helgen nalkas, får se vad som händer och fötter!

Inga kommentarer: