lördag 16 juni 2012

Morgonstund

Blev väckt med frukost på sängen! Åh va jag älskar frukost på sängen, varje gång känns det som om det vore min födelsedag! Bra start på dagen!

Nu är det den tiden på månaden som man inte kan unna sig slösaktiga matköp utan måste rensa kylen och skafferi. Jag tycker faktiskt om det hela, önskar att jag kunde känna så hela månader men ack det är bara veckan före lön som jag känner mig snål inspirerad och peppad till att laga mat med enbart grejer man har hemma. Så idag har jag inventerat och skrivit upp alla rätter som kan lagas! Denna vecka bjuds det på: Inkokt lax med potatissallad, stekt ris med räkor, grön ärtsoppa med pepparrots creme,  hemmagjorda köttbullar med mos, kyckling med sweet and soursås och lasagne! Som efterrätter har jag chokladpudding, jordgubbskräm med grädde, päronhalvor och hallon!
Min pappa brukar säga att de äter finast och godast mat i slutet av månaden när de rensar frysen, samma här! Jag måste bara komma över min fobi mot rester…

Inga kommentarer: