torsdag 21 juni 2012

JA!

Fick besked av försäkringkassan förra veckan att de skulle inte godkänna min ansökan om sjukpenning (är ju 50% sjukskriven från mars och heltid från juni) för de tyckte att jag visst kunde jobba heltid som behandlingsassistent! Med lite peppning från min chef så överklagade jag. Skrev ett brev där jag tydlig gjorde mina arbetsuppgifter, mina ledproblem och schemat vi arbetar efter. Så idag ringde en tant för FK och berättade att efter läst min överklagan så håller de med mig, jag kommer få sjukpenning! Yay! Det trodde jag inte!! Har ju hört alla historier om hur FK tvingar väldig sjuka människor tillbaka till arbete så varför skulle lilla jag få rätt. Men det fick jag, otroligt nog! Så glad och ett problem mindre!
Fick dessutom hem ett par mamma-jeans som jag fann på H&Ms webrea:
WP_000382
En storlek för stora, toppen! Då kan har jag lite växrum!

Vi kom hem nyss från Ica Maxi! Jag ville ha avokado till imorgon och Hemköp hade inga…Halva Västerås var där! Insane! Och där stod vi i världens längsta kö för jag var TVUNGEN att ha avokado, kunde inte tänka mig att åka hem utan (jävla gravid-sug) så det var bara att stå i en kö som aldrig tycktes ta slut, för 4 avokados skull! Stackars Daniel, va han får stå ut med ibland!

Inga kommentarer: