fredag 15 juni 2012

Hemma?

Jag skulle ha varit tillbaka på jobbet idag! Har natten fredag och dygnet söndag till att börja med. Men chefen min ringde idag (hon är kanon) och tyckte att det inte var rätt att jag ska vara tillbaka, frisk och skinnande när jag inte är det. Så hon ringde facket och försäkringskassan åt mig och förklarade att jag var för sjuk för att jobba och sen ringde jag min läkare och han tyckte att det var självklart att jag inte skulle jobba! Förlängd sjukskrivning 100 % en tid framåt tyckte läkarn var det enda rätta!
Det känns som en sten har fallit i från min axlar för självklart har jag funderat och oroat mig för att jobba igen när jag spyr så gott som dagligen och har en ork av en kattunge. Men som vanligt drevs jag av dåligt samvete mot mitt jobb, som tur är så har jag en jävlig bra och empatisk chef som faktiskt tog beslutet åt mig.

Så för att inte förgås av tristess här hemma så har jag små projekt som jag håller på med. Bl.a. har jag samlat på mig 7 matlagningskurser som tv sänts ifrån England!

Och jag är väldans nöjd med mitt val att klippa mig själv, nu känner jag igen mig när jag kollar i spegeln!
Stella stormtrivs att ha mig och magen hemma hela tiden!
WP_000231
WP_000269
WP_000242

Inga kommentarer: