tisdag 9 augusti 2011

Små skillnader

Ibland kommer man på sig själv att man har förändrats en smula. En situation som man skulle normalt ha gjort på ett visst sätt görs nu på ett annat. Man har lärt sig, mognat och det är fan coolt när man kommer på det! Jag älskar sånt. Framförallt när det är något hos en själv man känt att detta är ett är inte optimalt. Ja, nu pratar jag lite i gåtor. Vill inte hänga ut personer på bloggen och då blir det i gåtor.
Jag har sen tonåren längtat efter att bli äldre, för med ålder kommer kunskap och för mig är det de vackraste med livet. Jag är glad för allt jag har lärt mig och för alla misstag jag gjort, de kommer jag inte göra om igen.
Suttit och spanat tillbaka i bloggen, alltid lika kul! Har detta varit jag?:
2008 image

måndagen den 2:e februari 2009

Att vara eller att inte vara,är det en fråga?

Ibland, gott folk sitter jag och skrattar lite åt mitt egna fåneri. Just idag skrattar jag lite åt vikthysteri. Var man än tittar och lyssnar handlar det ganska mkt om vikt. Man ska bli mindre och mindre, helst ett streck med boobs...som en P lixom. Och ofta blir jag påverkad av allt prat, att jag måste ner i vikt, helst till nästa helg. Men sen kommer jag till sans, inser att jag tycker om min kropp *skratt* TROTS mina kurvor. Jag är en storlek 42 över stussen och en medium över bålen. Jag tycker att jag är alldeles lagom, ska komma ihåg det när alla pratar om sin ångest för beach 2009 och deras 5-10 kilo de vill gå ner (dock finns det ofta inget att ta av eller egentligen ett yttre behov av det). Jag ska komma ihåg att jag är en 8 och är glad för det!

image
 
Livet är spännande i sina skiftningar!

Inga kommentarer: