lördag 20 augusti 2011

Jackan

Jackan satt perfekt!! Stor som ett tält (inte så konstigt när det är xxl) och den är varm! Precis som jag ville ha den!!
I övrigt skulle vi behöva en hundvakt till Stella nu till helgen, det är ju bröllop och valp går ju inte direkt ihop med bröllop! Någon som känner sig manad?
Daniel jobbar på sin födelsedag, det verkar inte göra honom så mkt. Jag jobbar långhelg över julen, det gör inte mig så mkt heller. Födelsedagar är bara roliga när man var barn eller om man fyller över 50 (det är då man har ett stort sällskap med packade människor som lyssnar på musik som ungdomen suckar över, helt kung).

Var ner på stan, bara snabbt! Det var inte så spännande. Det regnande och det kändes som det var för mkt för folk för min smak. Nej, jag hoppade på bussen snabbt hem igen och kura ner mig med en uber stor kopp med te…pensionären som man är! Jag blir 29 i år gott folk! Så här skrev jag när jag fyllde 25 år:

Jahaa nu är mitt år som 25 år över. Det har varit ett bra år, de bästa året. Jag känner själv att jag har blivit mer mej liksom. Jag börjar uppnå det jag har sökt hela livet och det är självständighet, att jag kan klara mej själv. Jag har utmanat mej lite under året just så att jag ska bli mer självständig. Jag flög upp till Piteå trots min stora flygrädsla och ensam på planet. Klarade av det och blev av med rädslan. Lärt mej säga nej, vilket jag haft svårt med själv. Äta lunch ute själv. Se ut som jag vill utan att bry mej om vad andra tycker osv. Och jag skulle verkligen inte vilja fylla 25 igen och förlora allt jag fått under året.

image
Den stora 3 0 närmar sig!

Inga kommentarer: