onsdag 31 mars 2010

Usch för vården

Har haft en kamp med Carema och dess vårdare. De ville stoppa min medicin, vilket de gjorde men utan att meddela mej om det. Det fick jag reda på idag när jag var på apoteket. Fanns inga mediciner alls kvar på mitt konto.
Ringer Carema och får prata med en sköterska som jag pratade med förra veckan, berättade då att jag har lite kvar av min medicin och behövde nytt recept. Hon skulle meddela läkaren.
När jag nu ringer igen och frågar varför jag inte fått mina mediciner så säger hon  att det var dags för mej att sluta med dem, ätit dem så länge nu och jag var för ung för att äta dem från början..*sigh* säger en kvinna utan att läsa min journal, utan att veta något om min sjukdom. Detta var hennes personliga åsikt alltså.
Efter ett halvtimmes långt samtal fick jag iaf tid hos en läkare. Läkaren bad om ursäkt typ 5 ggr och skrev ut min medicin utan dröjsmål.
Man är ju så maktlös ibland. Och den känslan är skrämmande. Om jag inte hade stått på mej så hade jag varit väldigt sjuk just nu. Obehagligt hur en människa som inte vet något om en kan ha sån makt över ens mående.

Inga kommentarer: