torsdag 12 september 2013

20130912

Sista dagen på ledigheten! Det har varit skönt. Vi har mest varit hemma och njutit av att vara tillsammans, utan stress och utan måsten. Det är en lyx! 
Idag ska jag skämma bort min karl med lite fin mat. Daniel älskar citron så jag gör en varmrätt, citronmarienerad fläskfilé som serveras kall med en kall tonfisksås (jajamensan tonfisk, låter nasty men det är riktigt gott. Italienskt och de vet ju hur man gör mat) som vi äter bitter sallad till. Som efterrätt pannacotto som är Daniels favvo spetsad med citron. 
Jag klippte till lugg igår. Fick bara nog (igen) att ha hår i ögona konstant så jag klippte av skiten. Det är awesome. Nu börjar jag känna igen den Sara som var innan jag blev gravid. Det är udda att se sig i spegeln, vikten är som innan och nu håret med. 10 månader tog det att komma i hit och även om det känns som en lång tid så inser jag att det är det inte. Det finns dem som får kämpa i flera år efter. 
Jaja nu babblar jag bara. Dags för kaffe och njuta av ett par timmar egentid (grabbarna sover).

Inga kommentarer: