onsdag 21 november 2012

Får passa på

Att skriva när Leo ligger och vilar brevid en, vilket händer 1 gång av 10 (han vill helst sova på min mage eller bröstkorg).
Idag är det en vecka sen mina värkar startade upp, tider går snabbt! Om 2 timmar så är lillingen 5 dagar!
Min kropp börjar sakta men säkert återhämta sig! Magen har gått tillbaka så nu ser jag ut mer som att jag har mer är mullig än gravid, så skönt att slippa magen! Kommer inte sakna den, har hellre honom liggandes på magen än i magen! Jag klarade mig bra i mina undre regioner under förlossningen och idag ska jag nog ha vanliga trosor, har kört med engångs trosorna som är väldans bekväm (lite för, hade nog kunnat använda vanliga redan i helgen). Mjölken har runnit till och mina boobs är ganska så enorma, blir lite chockad när jag kollar i spegel men än så länge så gör de inte så väldans ont som man har har hört att de kan göra!
Det bästa som finns är att få tiden att ta en lång dusch! När Daniel kommer innanför dörren så får han ta Leo och jag får ta en varm dusch å bara vara, guldvärt! Ska när lönen kommer köpa massa mys till just när jag duschar, min lyxstund!
Vi kämpar på med rutiner, nu när mjölken har runnit till så behöver inte Leo tutta konstant utan klarar sig mellan 1 ½ – 2 timmar utan. Dock är han väldigt snuttig mellan matningen, han vill helst tutta och 5 sekunder senare somnar han där, så vill han sova på mig och tolererar inte att bli flyttad på, så vi har suttit fast i varandra nu. Vi ska väga honom idag så då ska jag fråga om vi kan börja med napp nu, för både han och min skull (de har sagt att vi ska vänta tills han är 14 dagar för att se till att amningen funkar men den funkar ju nu..jaja vi får se). Inatt hade vi en bra natt, han sov 2 ½ timme och var vaken 1 timme från 20.30 – 07.00 så jag har ÄNTLIGEN fått sova ganska mkt.
Nu ska jag passa på och äta frukost!

Inga kommentarer: