måndag 3 september 2012

Maken

Hade en helmys dag med Daniel igår! En sån där dag som tiden bara flyger förbi och  vips det är sovdags!
Jag älskar min man så otroligt mycket!
Idag jobbar han och jag har haft en riktig “det är väldans synd om mig” dag idag!
Blev sjukskriven 1 månad till. Läkaren jag har retar gallfeber på mig, läser ALDRIG journalen innan man kommer in (har haft han nu 3 år) och säger olika saker om min behandling varje gång (ofta är det tvärtemot det han sa sist) som är hemskt frustrerande och ska fråga minst 100 ggr varför just jag inte kan jobba, spy på jobbet är väl ändå inte så jobbigt eller? . Och trots att gråthormonerna slet i en så höll jag ihop. Tills bussresan hem, full buss och ingen reser sig upp för att ge en plats åt ett mumintroll med uppenbara balansproblem! Då brast det mer eller mindre och medans jag försökte hålla balansen hela jävla resan stod jag och snyfta för mig själv (och la förbannelser över elaka bussresenärer).
Så nu ska jag bädda ner mig under pälsplädar i mina mjukaste myskläder, dricka mitt kokoste och kolla på matlagningsprogram å tycka synd om mig själv tills Daniel kommer hem och förklarar hur jäkla töntig jag är :)

Inga kommentarer: