lördag 22 september 2012

Äta äta äta

Mina matvanor har ändrats helt sen jag blev gravid. Från att äta en till två mål om dagen till att äta: frukost, frukt, lunch, mellis, middag, frukt och eventuellt mackor, mer frukt under natten!
Första trimestern var suget mest på vatten i mängder, McDonalds,snabbmat generellt, fil, knäckebröd, gurka och coca-cola i burk, fiskpinnar, potatismos (pulver), nutella.
Andra trimestern: McDonalds lilla coca-cola, rött kött, saftsoppa, skorpor, barndomens favorit hemmalagade rätter, hamburgare, kräftor, apelsiner och äpplen (röda), chokladtårta, frukt på natten (varje gång jag vaknar för att kissa).
Tredje trimestern: Pastasallad, frukter (gröna äpplen och citrus), is vatten, knäckebröd, spenat, pannkakor, te, kött i alla dess former, morötter med citron på, havregrynsgröt med jordgubbssylt och måste ha frukt på natten.
Visst är det en skillnad mellan de olika trimesterna, lite lustigt är det att se (iaf för mig).

På en annan not, min svägerska Johanna kom förbi en snabbsväng igår kväll och hade med sig babenästet som hon har gjort till lillen. Den är så fin! Har gått och kikat på den hela dagen. Baby saker gör mig en happy camper!
Snart ska Daniel åka till dalarna för att hämta skötbordet. Det är ju “bara” 47 dagar kvar nu (gärna mindre) tills lillingen kommer. Vi får se om magen har växt på torsdag för då ska vi på kontroll *spännande*

Inga kommentarer: