söndag 9 september 2012

Gnäll inlägg

Är i en svacka!
Förlossningen närmar sig, vilket är på ena sidan skönt! Ljuset i tunneln och vi får träffa vårt barn som vi längtar efter väldigt mycket men samtidigt börjar oron för själv förlossningen gnaga i en. Har ju ingen aning egentligen hur det kommer kännas och tankar på att om något går fel går som en loop runt i mitt huvud. Så lite förvirrande är det, tiden går för sakta men går samtidigt för snabbt! Mindre än två månader kvar nu..
Det känns som att ALLA är ute och har kul medans jag är förvisad till soffan. Födelsedagsfester till höger och vänster som jag missar och som nu Daniel missar eftersom de är på andra orter och om något händer så blir det svårt att ta sig tillbaka, vilket jag får dåligt samvete för…vilket jag inte borde ha men likväl varför inte adda lite mer på högen av “må dåligt”.
Fyller själv 30 år, på julafton vilket betyder att jag kommer ha en litet barn (vilket är mer än toppen) och alla firar jul med sina familjen = inget 30 års kalas. Vilket udda nog har aldrig gjort mig ledsen och jag kan inte tänka mig att jag kommer bry mig i huvudtaget eftersom våran son är här men just nu gör det mig ändlöst ledsen. Fick ingen 18 års fest, fick ingen 20 års fest osv och har alltid tänkt mig att när jag fyller 30 så kommer det att hända, det kommer det inte och det har varit mer än okej framtills nån vecka sen. Patetiskt att sitta och vara ledsen över en sak som jag vet att jag inte kommer bry mig i när det är dags men det hindrar inte mig från att bli ledsen nu. Ens prioritering är så skev just nu.
När jag stod och väntade på bussen i måndags så gick det två kvinnor förbi mig, en av kvinnorna fnös åt mig och kallade mig hora. Den andra kvinnan frågade varför hon kallade mig hora för? –Gravid och ringlös, då är hon en hora i mina ögon! (Uppenbarligen psyksjuk) hursomhaver blev jag inte först arg för hon kallade mig hora utan för hon inte uppfattade mig som gift! Jag ville ropa att jag visst är gift!! Jag är bara för svullen för att köpa ring just nu! Störde mig enormt hela vägen hem, att jag var svullen och inte det är lönt att fixa ringar just nu (vill ju att ALLA ska veta att jag är gift med min finaste Daniel) tills jag kom hem och kom på att det är inte okej någonsin att kalla någon hora, osv ogift, gift, gravid, icke gravid osv. Likväl är jag nu ledsen för att jag är ringlös! Vilket är urkorkat.
Lägg en förkylning på detta så får ni en totalt havererad gravid Sara (med fult hår).
Där av har det inte skrivits så mycket här, hellre ett riktigt gnäll inlägg än flera på raken!
Nu ska jag göra hemmagjorda hamburgare till min karl!

Inga kommentarer: