lördag 7 april 2012

Påsk

Jag gillar påsken! Det är den enda högtiden jag faktiskt tycker om. Varför? Ja, den har inte blivit förstörd av fylla i hemmet eller annat kaos som kan ge men för livet! Vi hade oftast middag hos min farmor som alltid gjorde lamm och potatisgratäng, eller så var jag hos vänner/pojkvänner.
Det som är klart bäst med påsken är att det är ett klart vårtecken, kan inte bry mig mer eller mindre om när jesus dog eller om han kom tillbaka vi är ju för gamla för att tro på sagor. Och jag tror att det är ganska genomgående för svenska folket. Nej, gult, knoppar, tulpaner, ägg och mat i massor det är påsken för mig.
Idag jobbar jag, jag jobbar hela helgen…Puuh. Men jag ska laga mat till personal och boende, det tycker jag ju om. Annars hade jag mer än gärna varit i dalarna och låtit Daniels mamma gött oss!

Inga kommentarer: