lördag 28 april 2012

Båten

Vi åkte med Birka till Mariehamn, vi och 99 % pensionärer som sup sig fulla på punch och åt äggmackor.
Våran hytt och jag på dag 1:
WP_000119
Vi fick en tre rätters middag! Restaurangen låg längst bak i båten och hade stora panoramafönster som vi satt precis bredvid, jag var stormförtjust över placering och satt å spanade ut hela middagen. Varmrätten:
WP_000123
Sen var det lite shopping på schemat! Daniel hade krävt både whiskey och en parfym om jag skulle få komma hem igen så det var bara att lyda. Whiskey check men hans parfym fanns inte men däremot fann jag en till mig så den fick följa med, han skrev ju bara whiskey och parfym men inte till vem det skulle vara till :D sen köptes det hem det vanliga godiset som känns lite som ett måste. Mina kollegor hade fyllt korgarna fulla med öl, vin och sprit för det skulle festas som det aldrig har festas tidigare. Först lite hytt häng och sen ner till barerna. Jag orkade till 22, sen kändes det som att det blir inte bättre än så här, tvärtom nu börjar det nog gå utför. Så jag går och lägger. Nej, först är jag vardagshjälte och hjälper en vilsen, kräkandes, ap full kvinna till sin hytt (tog 40 minuter varav 25 minuter att få henne att gå framåt..) sen gick jag och la mig. Åh jag vill sova på kryssningsbåt varje natt, bäcksvart och gungandes. Stornjut.
Jag på dag 2:
WP_000129
Halv åtta på morgonen. Timme kvar tills konferensen och jag var den enda som var nykter och hade bytt kläder. Man ska aldrig ha konferans dagen efter när man är på kryssning var det alla tog med sig efter denna resa :D
Och här är soffan som vi får hem imorgon:
WP_000131
Drömsoffan!

Inga kommentarer: