fredag 25 november 2011

Skor

Kan man verkligen ha för många skor? Daniel skulle nog definitivt svara JA! Jag vet inte, jag har inte för många enligt mig! Såg på Lyxfällan igår, damen hade 116 par skor..kan vara för många..eller?
Jag har börjat använda högklackat iaf! Hållit mig ifrån dem under min livstid, fick två visdomsord som har suttit fast. En av dem var från min älskade moster som sa att hon hellre tittar upp på sin kille än ner (hon var 15 år tror jag när hon sa detta) och genom att hon har varit min förebild så höll jag med henne 110 %. När man är 1.77 barfota så blir det ju så att jag antingen är lika lång som min kille eller par cm kortare. Hursomhaver har jag fått en lång kille och jag har släppt att jag blir mega lång, jag tittar fortfarande upp på Daniel med högklackar på (han släpper jag aldrig haha). Vad an detta babbel om skor? Det är väl det jag har på hjärnan just nu, hittade ett par som jag har dreglat på sen en tid tillbaka och idag så var de nedsatta med 50 % *yay*
Så nu har jag dessa skönheter på mig:
image
9.5 cm är klacken, vilket är en halv cm kortare än mina vardagsskor som jag går runt med just nu! Tar igen 28 år av klacklöshet och mina fötter känner sannerligen av det!
Så nog om skor!
Har jobbat den långa arbetsveckan, det var skönt att komma tillbaka till jobbet och slippa tänka på sitt egna mörka moln! Julen har kommit till jobbet, vi julpyntade lite, ni vet mjukstarts pynt och så bakade jag lussebullar! Vi skänkte bort alla vår julprydnader utom granen till boendet. Ville inte ha massa tomtar och så hemma. Vi har varit på jakt etter något som är mer vinterpynt än jul men det var fan svårare än jag trodde…det finns mkt mkt mkt julskit, alltså som någon jätte har varit och spytt upp massa kitschigt muterat julprylar i varje affär. Oss som vill ha en nedtonat och minimalistiskt får jobba hårt. Men efter 5 affärer och massa skratt så hittade jag ett par prylar som jag är nöjd med. Det kommer ju ta ett par år att samla på sig saker igen, det får väl ta den tiden helt enkelt! När jag får tid och ork ska jag fota en prydnad som jag planerar att våra framtida barn ska få växa upp med under vintertid och förhoppningsvis bråka om när vi dör och de ska dela upp arvet! Så fin tycker jag att den är! Den är fanimig arvegods! 
 

Inga kommentarer: