måndag 12 april 2010

Svenska kösystemet

Vi är duktiga på att köa i Sverige måste jag säga. Vi är tråkiga men artiga, väntar på våran tur. Svårt för att tränga oss fram och kan ibland vara snälla och släppa fram personer vi anser bör komma fram snabbare!

Var och tog mitt pass idag. Tänkte mej inte för och tog fel kölapp, den för att hämta ut *sigh*. Insåg att jag tagit fel så låg jag 5 nr bakom mot vart jag hade varit om jag hade varit uppmärksam. Men nu var det en man som såg att jag gjort fel, han uppmärksammade nog mej när jag gick och svor vid kölapps maskinen. Han gav mej hans lapp, han hade inge bråttom. Han var pensionär och hade hela dagen på sig. Vore skam om jag skulle behöva vänta en extra halvtimme för att jag var klantig. TACK det var svårt att ta din lapp men du var envis om det! Du är min hjälte idag iaf.

Gick och kollade efter sommarkläder. Det är ju vid denna tid på året som jag börjar få panik igen. Solen är inte min kompis och svart + sol blir varmt. Så jag måste hitta svalare kläder. Och är svårt, om man inte vill se ut som en pastell karamell. Hittade  iaf två blusar idag. Tog bild på en av dem, min favvo:
IMG_0087
Har en grejj för rosetter tror jag =)

Inga kommentarer: