onsdag 2 oktober 2013

20130409

Jag vet att det var ett tag sen jag skrev! Har helt enkelt inte haft lust! Trött, stressad och behövt att ta tillvara på att bara vara! 
Leo är äntligen frisk från sin långdragna förkylning men han vaknar fortfarande om nätter. Helst vid 01 tiden och somnar om flera timmar senare! Jag och Daniel turas om så det inte bara är Daniel som får kämpa igenom nätterna men genom att jag jobbar så har det hela slitit på mig lite mer än vad jag tycker är nödvändigt!
Vi hade after work med jobbet i fredags och det var väl trevligt, bowling! Jag sög! Drack ingenting heller och ville mest hem vid 22 tiden, som tur var så var Lina lika trött som jag så vi åkte hem tillsammans. Jag är verkligen ingen utemänniska!
Idag ska Daniel och jag gå på bio, tack vare min fina svägerska Johanna som.ställer upp som barnvakt! Det är sannerligen inte ofta vi får chansen att bara vara vi två så det känns nästan märkligt att kvällen är bara våran! 
Jag är ledig från jobbet en hel vecka (vi har ledigt var 5 vecka) jag brukar jobba nått extra pass men denna månad har jag sagt att det blir ingen jävla övertid, jag är alldeles för less för att vara på jobbet nu! Det har varit så mkt strul och skit så jag vill helt enkelt inte vara där, hoppas en vecka gör under! 
Nu har jag gått ner så pass så jag är under den målvikten jag satte upp i våras och faktiskt på den vikten jag var när jag blev gravid! Känns riktigt bra! Hur det har gått till vet jag inte för jag slutade med 5.2 för 2 månader sen och trots det gått ner 4 kilo till! Nu ser jag det själv oxå! Känner det om inte annat, framförallt när jag provar kläder, provhytten är inte min fiende nr 1 längre :) yay! 
Leo har fått tillbaka intresset för att lära sig att gå och det är nog inte långt kvar tills han går själv, det handlar mest om att han ska våga stå på egenhand! För han kan det men när han inser att han står utan stöd blir han rädd och sätter sig! Goa unge! Han pratar mer nu, hej, mamma, dada (Daniel) och har massa andra söta läten för sig! Härom dagen när jag kom hem efter jobbet så satte jag mig på golvet, då kröp Leo till mig och klättrade upp i mitt knä. Sen sa han mammamamamama och gav mig massa blöta pussar! Hela jag dog lite av glädje och har levt på den stunden hela veckan! 


Inga kommentarer: