fredag 16 december 2011

Snart så

Fyller jag 29 år!..29..år..hmm..jo men det känns okej! När jag säger 29 så känns siffran lite rostig och rustik typ, inte gammal och uråldrig än men lite sliten lixom. Jag har absolut inget emot att blir äldre, tvärtom! Jag tycker livet och jag som person blir bättre ju äldre jag blir. Det känns bara som jag borde ha tre ungar, äga ett hus och en volvo eller saab! Det känns som om det hör siffran till! 29 = super duper vuxen, stressad att lämna ungarna på dagis, spara till semester (Thailand såklart), försöka få till egentid med Daniel, jobba jobba jobba, alltid sova för lite och kylskåpet fullt med halvfabrikat! Okej, jag vet väl att så ser ju det inte ut men i mitt huvud så är det så och även om det låter sen smula negativt så är det ju något man längtar till! Trots allt så är jag glad att mitt 29 inte är kopplat med allt det där, hade inte varit redo! 2012 ska jag gifta mig med min livskärlek och efter det så kommer nog det där livet med stress, halvfabrikat och sömnbrist men då vet jag att jag är redo för det!
Mitt 28 åriga liv har varit ett år med mycket innehåll! Förlovning, byte av jobb, Stella, sommar av bröllop, livssanningar, nya bekantskaper för att nämna några få! Ett kanon år! Då kan man ju inte vara bitter att nu är man farligt nära 30, iaf inte när jag får fortfarande visa leg med jämna mellanrum ;)
OK6

Inga kommentarer: